• Information från föräldramöte 2025-10-09

    Hej, Här kommer informationen som delades på föräldramötet 2025-10-09 Tränare • Anna Victorin • Chris Carlsson • Markus Norman • Peter Skogsberg • Robin Löwstedt Laget.se • Inför varje träning och match kommer barnen kallas via laget.se. Föräldrar får kallelse via mail samt i Laget-appen. • Kalender med inlagda träningar och matcher. • Kontaktuppgifter till tränare. • Webbshop Klubbteamet, nås via hemsidan eller QR-kod. Här kan man beställa klubbkläder med KIBK-logga och eventuellt namntryck om så önskas, t.ex. träningsoverall, träningskläder och väska. • Information som vi delar från oss ledare skickas ut via Laget.se. Träningsrutiner • Tisdagar: 17:30 - 18:30 i A-hallen • Torsdagar: 17:15 - 18:45 i A-hallen Regler: • Vi använder inget dåligt språk. • Alla barn behöver ha med sig skor, klubba och glasögon för att kunna delta på träningen. Vi vill även att dem har vattenflaska med sig för att vi ska få bättre flow i träningarna • Vi visar respekt mot alla. • Vi spelar innebandy för att ha roligt. Sargbygge inför träning Vi tränare behöver hjälp med att bygga upp sargen inför träning, eftersom barnen ännu inte klarar av detta på egen hand. Detta för att vi ska kunna vara så effektiva som möjligt och hinna med att plocka fram övrigt material och samla/ta emot barnen. Känner man sig osäker på hur man bygger sarg är det bara att ta tag i någon av oss ledare/tränare så visar vi! Rutiner vid match • Säsongen 25/26 är vi anmälda två lag till i serierna PK6 och PK7. • Vi spelar 15min x 3. 4 mot 4. • Alla barn måste ha betalat licens/medlemsavgift för att få medverka, av försäkringsskäl om något händer. Faktura skickas ut via Laget.se. (Avgiften är 670 kr säsongen -25/26) • Meddela innan om er barn behöver samåka till match. Klädkontrakt: Nytt för i år är klädkontrakt för matchkläderna vilket innebär att barnen får en uppsättning matchkläder för säsongen som utkvitteras av föräldrar. Ni är då ansvariga för att se till att barnen kommer till matcher i dessa kläder samt att kläderna återlämnas när sässongen är slut. Föreningsåtaganden • Kioskbemanning enligt schema. Samtliga lag i föreningen (som är anmälda till förbundsserier) hjälper till att stå i kiosken i Sporthallens kafeteria när föreningens matcher hålls. Det är alltså inte säkert att man står i kafeterian vid sitt eget barns match utan varje lag har fått ett antal veckor delgivna där samtliga matcher under den veckan ska täckas i kiosken. MYCKET VIKTIGT att meddela och byta tid vid förhinder! Schema kommer. Nedanstående veckor är vi kioskansvariga för denna säsong : o v. 41 o v. 48 o v. 3 o v. 10 o v. 17 Här är schemat för första helgen: o Lördag 11 okt, matchstart kl 10. Kioskansvariga: Maja och Nemi o Söndag 12 okt, matchstart kl 15. Kioskansvariga: Lennox och Jules o Söndag 12 okt, matchstart kl 17. Kioskansvariga: John och Shayan • Inga försäljningar eller liknande för föreningen kommer krävas. Vill man däremot hjälpa till att stötta föreningen så kan man bli så kallad Stödmedlem genom att skänka 200 kr till klubben. För mer information kontaktas lagledare. • Vi som lag kan, om vi vill, göra insamling på eget initiativ om önskemål om gemensam aktivitet utanför innebandyn (t.ex. avslutningsaktivitet) önskas eller om önskemål att åka på cup finns. Föreningen betalar anmälningsavgiften för en cup/säsong/lag, övriga kostnader står laget själva för. Allmän information: • Innebandyklubban – rätt klubba gör det lättare, och därmed roligare, att spela innebandy! Längd: Klubban ska vara ungefär till naveln, ± 5 cm. Vinkel: Vinkel på bladet efter om de är ”leftare” eller ”rigthare”, d.v.s. vilken sida de håller klubban på naturligt. Bladets vinkel får vara högst 3 cm, men bör vara mindre för att underlätta teknikinlärning. Godkänd: För att klubban ska vara godkänd för spel ska det finnas ett IFF-märke på skaftet. Flex: Klubbor har olika ”flex”-siffror. Yngre spelare bör spela med en klubba med hög flex – ju högre siffra desto mjukare klubban. • Innebandyglasögon är krav för alla barn (enligt förbundsregler). • Fritidskortet.se – information har skickats ut separat till alla vårdnadshavare från klubben. Med Fritidskortet kan man betala barnens (8-16 år) avgifter kopplade till fritidsaktiviteter för de föreningar som är med i Fritidskortet. KIBK har ansökt och bör snart vara med, medlems- och licensavgift skickas ut först när det är klart. Viktigt är att man betalar via Fritidskortet.se, det går inte att få tillbaka pengarna på annat sätt efter. Belopp är satt till 500 kr/år/barn. Föräldragrupp? Hjälpa till med schemasättning för kiosken, sekreteriatet, om laget vill starta en egen lagkassa etc. P/F14-15 igår 0kommentarer
  • Vi behöver flytta morgondagens match!

    Hej allesammans! Hoppas allt är bra med er. Vi kommer behöva flytta den match som vi skulle ha spelat imorgon mot Skogsgymnastiken. I skrivande stund är vi endast fem utespelare vilket är minst fem för få. Det blir därför ingen match imorgon. Aktiviteten kommer ligga kvar här på laget.se och uppdateras med nytt datum och tid när det är bestämt. Jag är ledsen för den sena informationen, vi försökte få ihop en matchtrupp in i det sista. Vi ses nästa vecka, till dess önskar jag en fin fredag och en trevlig helg. 👋 Herrar Div 4 för 12 dagar sedan 0kommentarer
  • Tips! Klubbhjälpen

    Vi vill passa på att tipsa om Klubbhjälpen: https://www.kibk.se/Page/487146 Hojta till om ni önskar hjälp med ert barns klubba så fixar vi det! //Ledarna P/F16-17 för 14 dagar sedan 0kommentarer
  • Visa fler nyheter